Kryzys, wypalenie wiążą się ze znaczącym spadkiem efektywności pracownika, mogą powodować rozregulowanie pracy całego zespołu, konieczność dłuższej nieobecności czy wreszcie skłonić pracownika do odejścia z pracy. Często w takiej sytuacji tracimy naprawdę wartościowych ludzi, bo wypalenie spotyka tych najbardziej zaangażowanych. Tymczasem udzielając odpowiedniego wsparcia możemy temu zapobiec, a nawet wzmocnić lojalność pracownika, który wie, że może liczyć na pracodawcę – nawet w tych trudnych momentach.
Ponadto zaopiekowany i dobrze przepracowany kryzys może być motorem napędowym do tzw. rozwoju pokryzysowego, czyli nie tylko powrotu do równowagi psychicznej, ale również poprawy funkcjonowania (w porównaniu z czasem sprzed kryzysu), wypracowania nowych, adaptacyjnych zachowań i narzędzi do radzenia sobie ze stresem i trudnościami oraz wzmocnienia odporności psychicznej. A to z kolei przekłada się na lepsze wyniki w pracy.
Zatem wsparcie pracownika w kryzysie jest sytuacją win-win – dla pracownika i dla organizacji.